Dowódź i Podbijaj

Wpisał Vino / wtorek, 26 października 2010 20:25

Terenówka "Dowódź i Podbijaj" czyli "Command & Conquer live" czyli nieśmiertelne C&C

Świat się zmienił. Powierzchnia planety jest zarastana przez nieznaną dotąd roślinę o nazwie Tiberium. Do walki o władzę nad ziemskim globem  stają dwie potęgi - GDI - Global Defence Initiative oraz Bractwo NOD. Kto wygra wojnę na wyniszczenie - spadkobiercy amerykańskiego stylu wyzwalania świata, czy może fanatycy czczący nowy kataklizm jako krok do nowej ery pod wodzą leninopodobnego mesjasza?

Techniczna strona terenówki:

Podział na dwie drużyny, które mają bazowe jednostki, bazę z budynkami i zlokalizowane w pobliżu zasoby Tiberium danego typu. Głównymi celami będzie:

  • Rozbudować bazę, co umożliwi budowę lepszych jednostek
  • Zebrać jak najwięcej Tiberium z zasobów zlokalizowanych przy bazie przeciwnika. (Dlaczego nie wystarczy to, które macie u siebie? Ano dlatego, że do budowy budynków potrzeba dwóch różnych odmian tej rośliny, które po wymieszaniu inicjują ciąg kontrolowanych reakcji dających więcej energii niż rozszczepienie atomu. Kto zatem zdobędzie lub będzie kontrolował więcej Tiberium zarówno typu alfa, jak też typu beta - będzie rządził światem)
  • Wykosić jak najwięcej budynków przeciwnika pozbawiwszy go dzięki temu możliwości respawnowania danych profesji.
  • Kontrolować możliwie najwięcej punktów kontroli, dających również punkty zwycięstwa.

Mechanika:

Gra bazuje na często grywanej na zeszłych Puckonach "Strategii". Będziemy mieli więc do czynienia z mechaniką typu zamkniętego - o zwycięstwie bądź porażce w starciu dwóch osób będzie decydować jedynie ranga. Cały dowcip polega na tym, by działać razem i wzajemnie się ubezpieczać. Nie znaczy to oczywiście, że w toku rozgrywki nie pojawią się bronie specjalne, które nawet w rękach niewykwalifikowanego żołnierza będą mogły wysłać najlepszą profesję z przeciwnej drużyny do krainy wiecznych połowów, w której oczekiwać go będzie nieodżałowana Foka Krysia.

Póki co dostępne są następujące jednostki:

Piechota:

  • Jednostki bojowe: Generał, Pułkownik, Kapitan
  • Jednostki wsparcia: Saper, Medyk Szpieg, Robotnik
  • Jednostki Specjalne: Snajper, Dziwka

Wojska pancerne:

  • Czołg
  • Rusznica przeciwpancerna
  • Transporter
  • Wieżyczka naziemna
  • Samolot

Jednostki pancerne specjalne:
GDI: Czołg Mammut
NOD: Wieżyczka laserowa

 

Wygląd gry w przybliżeniu:

Zostano rozstawione 2 bazy, każda ze stron będzie miała dowódcę, który będzie kierował grą. W bazie będzie następował rozwój budynków generujących nowe jednostki, które będą mógł stać się celem saperów. Do tego na terenie gry będą punkty o znaczeniu strategicznym, które będą punktowane w pewnych interwałach czasowych. W ogólnym rozrachunku będzie się liczyła wartość punktowa będąca sumą punktów z wybudowanych budynków, zebranych surowców i kontrolowanych punktów strategicznych.

Czas gry:

Sama rozgrywka jest planowana na 2 około półgodzinne starcia. Oczywiście razem z całym set upem, rozmieszczeniem itp zejdzie na to wszystko ponad 2h. W przypadku harkoru pogodowego uniemożliwiającego wdrażanie opisanych wyżej rzeczy, planujemy puścić grę w wersji uproszczonej lub po prostu zwykłą, znaną i lubianą "Strategię" - to tak, żebyście się nie obawiali, że coś się nie odbędzie.

Strój:

Stroje klasy "W", ciepłe, wygodne i do wybrudzenia. Do tego odpowiednie buty. Sandały, nawet w nieśmiertelnym zestawie ze skarpetami - nie dadzą rady.

Kiedy na Puckonie?:

Sobota w bloku porannym.